Donken

Thank god to big mac! Så jäkla gott det kan vara ibland med lite skräpmat, skulle ta morötter istället för strips men glömde bort.. hehe. Blir sängen snart, är helt slut i huvet, puss och godnatt!




31 MARS 2012

Nu har jag äntligen landat framför datorn efter att jag har jobbat, och på lördagar jobbar man alltid 10,5 h pass, så ja jag är trött haha. Hann med en liten löptur efter jobbet också, men det det var tungt idag så blev inte så långt men en liten bit iaf :)

Jobbar ju som vanligt på dansen imorgon så blir en ganska lugn kväll, pappa ska bjuda mig på donken, KÄRLEK TILL HONOM!! Känner mig värd en fet jäkla hamburgare!


Vaknade upp till detta väder... INGET HAPPYFACE INTE


BARNDANS

Sitter och klurar ut sista dansen till mina 4-6 åringar, det är inte alltid lätt eftersom jag har så mycket annat och då känns det så himla påtvingat ofta men då får jag tänka om, jag har ju valt själv att jobba varje söndag, inte för att jag måste utan för att det är kul! :) Är bara några gånger kvar efter på söndag och det är ju min sista termin, kommer kännas så sjukt konstigt att inte få komma tillbaka i höst och träffa mina små troll :( nej usch, bara tanken gör mig helt deppig! Ska baka de något riktigt gott och ha en lite större avslutning den här terminen.

Nu måste jag sova, upp tidigt imorgon! PUSS


Hittade en galet gammal bild på mig och lejla, Oslo 2 år sen, min fina♥

LETS DANCE

Då var det fredag igen då, har jobbat hela dagen och jobbar imorgon också så blir en lugn kväll. Lika bra med tanke på förra helgen haha. Har köpt hem sjukt mycket japp och mars liknande bars haha ingen aning varför men man blir alltid så jäkla sugen på jobbet!

Sitter och kollar på lets dance, tycker de är fett duktiga som ens försöker även om det inte alltid går som de vill men de flesta brukar ju bli riktigt duktiga :)


Min chokladbomb!


Kvällstur!

Har precis kommit in från en joggingtur, fast att jag jobbat hela dagen så var jag ganska speedad och då är det skönt att springa av sig lite. Försökte vara lite nyttig så åt lite yoghurt med kvarg och musli, super gott istället för att trycka i sig massa mackor och så blir man ändå inte mätt haha.

Sitter och kollar på biggest loser och shiit vad duktiga de är, det ser inte ut som samma personer ju??! Stor cred till dem :)


Min goda yoghurt!! MUMS

Träningskväll

Jag och lovisa tog en liten sen trip till gymmet, hon var hög på socker och jag behövde verkligen träna av mig, blev ingen hård träning direkt men bara skönt att få träna av sig lite! Hon fyller dessutom 21 idag, så grattis igen gosis! ♥
Imorgon blir det jobb.. Så sova snart, kram på er!

Haha hittade den här bilden på datan på min finis, finns ingen sötare varelse!  


28 MARS 2012

God morgon solstrålar! :)  Eller ja jag har faktiskt varit vaken några timmar.. Har känt mig lite superadult idag haha, har ringt facket, fixat så att min Iphone ska in på lagning, pratat med tandläkar gubbar, jaa det var min morgon det!

Nu ska jag ut på stan och fixa lite ärenden sedan möta upp mitt hjärta för lunch eller nå annat smarrigt! Idag fyller även min kära vän Lovisa år, så det blir lite födelsedagsfirande, grattis till dig OLE EINAR ♥ (intern namn ;D)
PUSS


GONE

Resultatet av vad jag gjorde idag, RÄLSEN ÄR BORTA!!! :D


Måndag den 26 mars

God kväll! :) Sitter i soffan med brorsan och bara snackar skit haha. Har jobbat hela dagen idag, men dagen gick väldigt fort så det var skönt! Imorgon ska jag jobba kortis pass och sedan ska jag göra något jag väntat på väldigt länge, iiiiiiiiiiiiiiiihhhhhh känns fett overkligt! Men jag säger inte vad det är hihi, jag avslöjar när det är färdigt.

Imorgon kommer dessutom lönen, wihoo! Fast fasen nu ska jag spara!
Puss på er, ha en fin kväll!!


Bjussar på en bild från i lördags, söta? haha


Lördagens





Linné från HM - Jeanshorts från ginatricot - Skor från stylebytyra.

Gårdagen

Åh herregud vilken kväll, ja vi kan väl säga såhär att jag borde inte få ha tillgång till alkoholhaltiga drycker.. enough said! Men hur som helst hoppas jag iaf att födelsedags barnen hade det trevligt :)

Här kommer lite bilder!


Tessan och jag.


Tessan och Lotta.


En av födelsedagsbarnen full och glad!

Party!!!

Hej bloggen!! Jag mobil bloggar så funkar aldrig att ladda upp bilder:( sitter och förfestar med några vänner och snart drar vi på 60 års fest, tre snygga brudar som fyllt 20 år! Grattis till er!! :) Puss!!


Fredagsmys

Idag har jag jobbat hela dagen lång och har ätit grillat med pappa och bror, sitter framför teven helt slut. Hann med en powerwalk efter jobbet och gud så härligt det kan vara att bara vara ute och gå med bra musik i öronen :)

Imorgon ska jobba några timmar på dagen och sedan blir det 20 års fest, så taggad! Var evigheter sedan jag var ut känns det som, för jag jobbar ju hela tiden.. haha.
Ha en fin kväll hörrni :)

Köpte hem lite vindruvor, mums!


220312

God morgon! Har precis ätit en god frukost framför datan och ska snart pallra mig till jobbet, är riktig förkyld nu och så är det någonting jag reagerar på utomhus så mina ögon klias sönder. Är så grymt trött idag och imorgon väntar ett 10 timmars pass som jag inte direkt längtar till..

Ååh jag längtar så sjukt mycket till när jag får vara ledig och det bara är en månad kvar till USA ♥


Ta mig tillbaka till Cypern, tack!

Powerwalk/löptur

Har precis kommit in från en powerwalk ( sprang lite faktiskt ) och nu sitter jag framför teven nyduschad i pjymas redo för bigbrother! Hoppas ni haft en fin kväll :) KRAM



NYTT I GARDEROBEN

Idag hämtade jag ut mina shorts som jag beställt från gina, jääääklar vad tighta de satt, någon som gått upp lite vikt kanske? eller är det muskler? ;) haha.. Tänker nog inviga de med nitar på lördag på en 20 års fest!



Tisdag 20 mars

Hej hopp! Hur mår ni? :) Idag har jag jobbat på förskolan där min bästa Josefine jobbar, åh det är så mysigt tycker jag, tiden bara flyger förbi när man är där och inte som när man annars jobbar och man räknar minuter... Tycker det jag gick bra men är alltid lite rörigt när man hamnar på ett nytt ställe men alla barnen var super goa och även de som jobbade där!

Idag har jag äntligen tagit mitt visumfoto, finally! Tog typ tre sek.. haha. Var ut på en powerwalk/löptur också så himla skönt, måste skärpa mig med träningen för det är faktiskt kul! Nu ska jag kolla på bigbrother avsnittet från igår som jag missade, vill ju se det innan det som går ikväll.
PUSS


SJUTTIOSJU

Åh herregud, det är 77 dagar kvar tills jag åker!! Känns så himla långt bort, men ändå känns det som att det är hur snart som helst, jag ska liksom FLYTTA till ett helt annat land och jag tror inte att jag riktigt fattar det än. Jag tror inte jag kommer förstå det ens när jag sitter på planet, är så sjukt taggad och nervös på samma gång.

Samtidigt börjar jag förstå att jag ska lämna familj och vänner, det kommer vara skit tufft verkligen, det liksom ploppar upp i huvet hela tiden och ändå känns det som om att jag inte alls ska lämna dom. Man blir helt mindfucked typ. Men magkänslan säger iaf att det är rätt och det är skönt att jag inte fått kalla fötter än och det tänker jag inte få heller haha.


Och dig tänker jag smyga ner i handbagaget, bara så du vet

MONDAY

God kväll godingar! :)

Denna förmiddag spenderade jag på jobbet, wíhooooo, eller?? Men bara fem timmar så jag ska inte klaga. Har hunnit med en powerwalk och lite styrka idag, fett skönt! Fick agera lite taxi åt farsgubben också eftersom han skulle kolla på hockey ikväll och då måste man ju ta en bira..

Jag skulle fixat mitt visumfoto idag, men då stängde hon en timme innan jag trodde så blev inget idag heller, känns som om jag alltid ska fixa mitt visumfoto och det blir aldrig av. Men imorgon SKA jag ha det gjort! Skulle vara ledig imorgon men så ringde min glada Josefine och ville att jag skulle jobba på förskolan imorgon och det säger man ju inte nej till, cash is king! :)


Carro barro och jag i Napa förra året, dööör vad jag vill ha sommar!


18 MARS

Ska snart bege mig mot dansen, den börjar inte förns om en timme men ska handla lite innan. Har legat i soffan ända sen jag kom hem från jobbet och kollat bigbrother haha.. Kommer sitta bänkad framför det nu framöver so sorry mitt sociala liv haha.

Köpte en kaloribomb med mig hem efter jobbet hehe..




BB LIVE

Åh så trött jag är efter jobbet idag, jobbar imorgon också men då är det bara på dansen så blir bara 3 timmar så det är skönt! Ska snart bege mig mot sängen, "råkade" köpa big brother live.. hehe så tror datan får följa med ner i sängen haha.


Stud shorts

Idag klickade jag hem två par shorts från gina tricot, ett par höga vanliga jeans shorts och så dessa nedan med nitar på. Blir perfekt till våren och sommaren :)


399 kr.


16 mars 2012

God morgon! Jahopp då var det fredag igen och jag jobbar hela helgen, ska alldeles strax åka in mot jobbet, JAG VILL INTE.. Vill bara att det ska bli sista april och jag kan äntligen säga att mitt sista pass är avklarat och sen är jag ledig hela maj innan jag åker :)

Hoppas ni får en fin fredag alla, kram!


"Rid" jacka

Nu är jag hemma igen, som sagt jag och carro skulle ju gå och träna.. haha slutade med att vi satte oss och åt en tidig middag på Wickmans istället haha så kan det gå ;). Fotobutiken var stängd idag pga sjukdom så det blev inget visumfoto idag, kommer inte hinna i helgen så det får bli nästa vecka.

Igår när jag var på stan hittade jag en vårjacka jag ville ha, det fanns EN kvar och var på så j*vla dåligt humör imorse så bestämde mig för att köpa den och den fanns kvar wiiihooo! Det var storlek 34 så jag kan inte stänga den haha, men tycker den är snyggast när den är öppen, tycker den påminner om en ridjacka. Tycker det kan bli så himla fint när kläder har lite rid detaljer. :)



Från HM 349 kr

Torsdag 15 mars

Nu ska röra mig in mot stan, är ute hos far min på landet just nu. Ska möta upp Carro barro för lite ärenden på stan och så ska jag ta mitt visumfoto, blir även en sväng till gymmet! Nej nu måste dra mig, hehe är lite seg, PUSSS


VISUM

Är nästan helt klar med min visumansökan, jag vill verkligen göra allt super noga eftersom allt måste vara korrekt! Har bara fotot som ska laddas upp och det ska jag försöka hinna med imorgon, ja tänker gå till en fotobutik och ta ett visumfoto så att det blir rätt.

Det finns en del säkerhetsfrågor du måste svara på och ja de är väl inte helt normala kanske. Tex. Are you a member or representative of a terrorist organization? JA för om man verkligen var det skulle man nog svara ja, eller??!

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på gårdagens BB avsnitt, hörs imorgon :)



Min dag!

Hej hopp!
Idag har jag jobbat kort pass från 7-11 men guuud vad jag INTE ville gå upp imorse hade gärna legat kvar i sängen och sovit hela dagen haha men NEJ! Och jag kan ju säga att det gick ju inte direkt bra att jobba idag, skönt att jag snart bara jobbar en månad till. Tror att jag blir så jäkla less på att gå och vänta, jag vill åka nu juuu!  Men skönt att sluta så tidigt iaf, har träffat lovisa idag och vi strosade ett tag på stan, hann med en fika och gymmet = MYS :)

Ikväll har jag och pappa grillat, årets första grillning är alltid lika god! Ha en mysig kväll alla, slänger kanske in ett inlägg lite senare, nu ska jag kolla igenom min visumansökan! :)


Lite "energi" innan tha gym!


Ser inte så gott ut men det var det verkligen!!

Lediga dag!

Idag har jag varit ledig från jobbet så jäkla underbart!! Tur det eftersom jag har haft mensvärk från downunder, gör inte som jag och gå in i en livsmedelsbutik.. Man vill verkligen köpa allt och då menar jag allt, fanns inte en enda bakelse/godis/glass jag INTE ville ha. Slutade faktiskt bara med lite gifflar, kexchoklad och cola, så det blev ju inte allt haha.

Idag har jag även hämtat ut mitt nya pass, jag brukar alltid bli så jäkla missnöjd men blev helt okej denna gång (förutom att jag ser naken ut på kortet, haha men det överlever jag nog). Sen åkte jag och mamma och hämtade mat från Max, hihi lyxtisdag! Har hunnit med fika med några vänner också :)


Taken

Självklart blir jag sjuk också, har inte sovit en blund för ha spytt nästan hela natten.. Men det börjar bli bättre, normalt att man blir magsjuk bara över natten? Aja hellre det än att ligga inne hela veckan och inte kunna jobba.

Kollade på en film som hette Taken igår som gick på 4:an. Den handlade om att två tjejer från kaliforninen blir kidnappade under en resa till Paris av några albaner som håller på med kvinnohandel i Europa. Den ena flickans far åker till Paris för att rädda de båda och han har bara 96 timmar på sig innan man inte kan spåra de längre och de är försvunna föralltid. Usch det var verkligen en hemsk film, man blir verkligen helt tagen och typ skiträdd på samma gång.




Söndag

Har jobbat och dansat som vanligt denna söndag, känner verkligen hur slut jag är i hela kroppen efter denna jobbvecka. Är ledig imorgon och på tisdag, ska bli så himla skönt!
Har haft världens jäkla magknip sen jag kom hem, fattar inte varför och jag vill verkligen inte och har inte tid att bli sjuk.. Har värmt lite blåbärssoppa och bäddat ner mig i soffan, kanske blir Wallander sen eller om jag sätter på en bra film. Ha en mysig söndagskväll, kram på er!


Mina nya skor är super bekväma, love them!

MELLO FINAL

Herregud vad alla är bra! Det här måste vara den bästa finalen på väldigt länge. HEJA LOREEEN!
Euphoriaaaaaa!!!! ♥





Promenad

Har precis varit ute på lång promenad med doggen, fett skönt må jag säga, nu börjar det kännas att våren är på väg och det är ju helt underbart! :) Det blev en ganska kort dag i backen, för det var inte så jätte bra snö med tanke på att det är och har varit plusgrader, men det blev lite åka av iallafall och det var skönt att kunna stå på benen haha, fast ramlar det gör jag ändå ;)

Nu ska jag och brorsan alldeles strax åka och hämta lite mat från MAX sen blir det mello för hela bunten, känns som att det är jätte duktiga artister med i finalen, vi får se vem som vinner! Jag tycker att Loreens låt är grym!
PUSS


Min bebis♥

10 mars 2012

God morgon! Gick upp med tuppen idag eller ah nästan iaf, vaknade innan min klocka ringde och då trodde jag såklart att jag försovit mig men inte det inte! Nu sitter jag och laddar med en bra frukost, är sjukt taggad för en dag i backen :)


FREDAG

God kväll godingar! Har landat i soffan efter ännu en arbetsdag, heeeelt slut.. Men imorgon är jag ledig! Snacka om att jag längtat efter den dagen, då ska jag ut i backen och åka lite bräda. Får väl se hur det går, har inte åkt på mer än ett år. Men jag är grymt sugen så det ska bli kul :) Nu ska njuta av min goda choklad jag köpt med mig från jobbet, puss.


STUD TOP

God morgon! Har suttit och myst i soffan hela morgonen med frukost och friends på tv. Ska snart bege mot jobbet.. Skulle faktiskt föredra en bara loda hemma dag idag, börjar bli förkyld ocskå och jag har verkligen inte RÅD att bli sjuk.

Sen måste jag bara visa er den här snygga stud topen från style by tyra, den kostar 399 kr, värt? :)


Bilden är lånad från stylebytyra.se

Skor!!

Har precis hämtat hem mina skor som jag beställde från style by tyra. Var lite osäker på storleken men de satt förvånansvärt bra! Att man kan bli så glad av ett par skor, hihi. Jag tycker de påminner om Jeffrey Campbell lita modellen lite grann, de kostade endast 549 kr. Du hittar de på stylebytyra.se. Dessa kommer jag använda flitigt! :)


Work work work..

Hej hopp! Idag har jag varit helt slut, fick jobba på förskolan idag igen och så blir det imorgon också. Men det är så himla kul där så det är bara kul att få lite tider :) Men kände att det hade varit skönt att få sova ut imorgon, men får pina mig fram till lördag, då får jag vara ledig! Känner att jag måste tacka ja till allt extra jobb jag får, för det är ju den del dyra saker jag måste införskaffa innan USA plus att jag vill ha med mig en hel del extra, så att jag kan shoppa resa osv.

För någon dag sen skickade jag iaf in lite papper till organisatioen jag ska åka med. Agreement form (kontraktet av programmet), kopia av körkort och kopia av slutbetyg.

Tveka inte att höra av er om ni undrar något! Jag svarar mer än gärna på frågor :) [email protected]
KRAM


Bild från konserten 3/3-12


5 mars 2012

Go kväll! Just nu ligger jag i soffan och är helt döööd i kroppen. Jobbade dubbelt idag, först på förskolan sen Lidl, men cash is king right? Blev så sjukt sugen på toast när jobba, för kändes som att alla köpte toast bröd haha. Så jag köpte det när jag sluta, toast med tonfiskröra i och självklart cola till det! :)

Sen måste jag bara berätta hur arg jag är på mig själv, jag bokade tid hos ambassaden igår och är nästan klar med min visumansökan. Men nej då har inte jag tänkt på att mitt pass går ut en månad efter att jag kommit hem (passet måste vara giltigt i sex månader efter hemkomst) så nu måste jag direkt imorgon dra till polisen för att fixa ett nytt pass, eftersom du måste ju ha rätt pass nummer till ambassadem och när du ansöker om visumet. Hur kunde jag missa det liksom?! Tänk på det ni som söker eller ska söka, och gör inte en Mathilda..


Bilder från igår

Bjussar på lite bilder från igår!


Lunch i stan


Jag inne i Globen.




Hotellfrukost


Yesterday

Hade sån himla tur, hade bestämt mig vad jag skulle ha på mig innan och kollat på nätet vad jag skulle köpa, så hittade jag det på stan! Den turen brukar inte jag men igår flöt det tydligen på. (ni får ursäkta min kamera, den är sämst, sorry for de...)




Blus från gina tricot (den är väldigt långa där bak & eftersom jag är en riktig kortis så knöt jag upp den på sidan) Skor från Nelly, kuvertväska från HM, halsband från Bikbok.

Lite shopping

Blev ju som sagt lite shopping, men absolut inte alls mycket. Känner mig rätt duktig eftersom att shopping i Sthlm alltid slutar med eko i plånboken, men icke! Hade gjort en liten lista och det var det enda jag köpte faktiskt.


Topp från topshop, endast 149 kr


Blus från gina tricot, 199 kr


Kuvertväska från HM 149 kr, Parfym Beyoncé heat rush 255 kr

AVICII

God eftermiddag alla godingar! Gör ett litet snabbt inlägg. Aviciii var grym!!! Helt otroligt vad bra han var! OCH ja vi överlevde, ingen plattform som gick sönder här inte. Med tanke på hur mycket folk det var och hur många som hoppade så är jag typ förvånad att det höll. Ville inte att kvällen skulle ta slut, fötterna värkte och hade två timmars sömn i bagaget, men fan vad värt det var! Hoppas alla hade lika kul som jag :)
KRAM


Tack alla inblandade och självaste AVICII för en så jävla awesome kväll!

3 mars 2012

Incheckade på hotellet, och nu har vi landat i stan för att äta lunch. Blir lite shopping också wihoo! Fett taggad!! Men lite skraj blir ju man ju med tanke på vad som hände på konserten igår, plus att vi också har plattform biljetter... P.S går inte ladda upp bilder från iphonen, de kommer senare :)


1 dag!!

Nu är det bara denna jobb dag kvar sen imorgon är det äntligen Avicii i globen! :) Har börjat klura lite vad man ska ha på sig, ska försöka hitta något innan på stan men har med mig några plan B ifall att haha. Fick börja packa lite igår eftersom jag jobbar hela dagen idag och vi åker ganska tidigt imorgon. Vi ska bara vara borta över natten men ändå, måste ju ha med sig lite olika val..
PUSSS


BB

Åh nej, jag börjar bli obsessed av big brother.. nooo..


RSS 2.0