Info + dinner

Åh det är så galet kul att prata engelska, att man måste verkligen det och självklart är det svårare vissa gånger och man typ har ingen aning om hur man ska formulera sig men när det går bra och flyter på är det verkligen skit kul! :)

Idag har Petra (deras förra au pair) visat mig runt, bensinstationen (du får full tank för 30 dollar, det är typ 200 svenska!? Sjukt billigt.) banken, lite små affärer osv. Hon är verkligen super gullig, hon säger hela tiden att om det är något jag undrar över så ska jag inte tveka att fråga henne och sen när hon åkt så är det bara att jag mejlar, hon är verkligen super snäll och försöker verkligen få mig att känna mig välkommen. Min värdmamma har också gått igenom lite information med mig och visat mig runt i huset, visat och berättat hur allt ska göras osv. Det är väldigt mycket att få in i huvet på bara en dag men hon är också super snäll och säger att om det är något jag undrar över när hon jobbar så ska jag inte tveka att ringa eller slänga iväg sms.

Ikväll ska vi ha en cookout ute på baksidan, grilla hamburgare osv så det blir nog mysigt! Nu ska jag börja plugga lite körkorts teori... Eftersom att man helst egentligen ska skriva testet inom 30 dagar. Får väl se hur det går.. Min värdmamma sa att ingen har klarat det på första försöket och om jag gjorde det så skulle hon ha en fest för mig, haha så får väl sträva eftter det!  ;)
Hörs senare, puss på er!


Bilden är från NYC i torsdags.

Kommentarer
Postat av: Anna

lägg upp mycket bilder för jag vill se!! kul att du verkar ha det bra!:)

2012-06-10 @ 00:18:17
URL: http://annaforsb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0