LCHF bröd (Oopsies).

Ja tro det eller ej men jag har faktiskt gjort lchf bröd som kallas för Oopsies, det gick väl sådär till en början men blev väl ändå helt okej, smakade ganska mycket ägg men jag tror det blir ganska gott när man har en massa pålägg på osv. Testar nog det till frulle imorgon :).

Receptet:

3 ägg
100 g philadelphiaost
en nypa salt
½ msk fiberhusk (kan uteslutas)
½ tsk bakpulver (kan uteslutas)

Dela äggen så du får gulor i en bunke och vitorna i en annan. Vispa vitorna till ett hårt skum tillsammans med saltet.
Du ska kunna vända bunken upp och ner utan att det lossnar. Vispa sedan gulorna och osten till en jämn smet
och tillsätt fiberhusk och bakpulver om du vill, detta gör oopsien mer brödliknande.
Vänd sedan ner vitorna i äggulesmeten försiktigt för att bevara luften i vitorna.
Klicka ut 6 stora eller 8 mindre oopsies på bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen i 150 grader
i cirka 25 minuter tills de har fått fin färg

Imorgon är jag iaf ledig, sköööööööööööööönt men självklart har man tandläkar tid på morgonen så blir inget sova här inte... Sedan blir det västerås med min bästa och så ska jag lämna tillbaka ipaden jag beställde som jag sedan ångrade dagen efter, haha smart där!
Hörs mer imorgon, puss och godnatt! :)

Sjukt gammal bild, alanya för nästan tre år sen, full och glad!! haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0