Honeymoon's over.

Okej såhär är det, jag har gått upp i vikt, några kilon sådär och visst det är inte mycket men jag ser verkligen och har märkt av det tydligt. Därför känner jag att det är dags att göra något åt det och NEJ jag vill inte rasa i vikt, men jag vill iaf gå ner några kilo. Sen är det ju så att det är absolut okej att unna sig ibland men inte så mycket som jag gjort den senaste tiden... Jag har kollat runt på många metoder och allt verkar skitsvårt att hålla och jag som har ett enormt sockersug, och då menar jag ENORMT. Men så läste jag en au pair blogg och hon hade också gått upp några kilon, inte så konstigt när man kommer till USA kanske (snacka om att jag fruktar det haha.) och hon hade iaf börjat med LCHF metoden och jag blev faktiskt lite peppad om man kan uttrycka det så om en diet/metod?

Grejen med LCHF är ju att man inte ska äta några kolhydrater, så lite som möjligt liksom och mera kött, ovanjordsgrönsaker och att man ska välja det fetaste och inte hålla på med light produkter när det gäller grädde och creme fraiche osv. Det som också känns bra med denna metod är att man inte behöver äta hela tiden, om man tex kollar på gi-metoden ska man ju äta flera flera ggr per dag, med massa mellanmål osv och det hinner man ju inte alltid.

Vi får väl se hur det går, det kommer bli så jäkla svårt!! Men jag ska verkligen försöka! :)




Kommentarer
Postat av: Millah



Tror du fixar Lchf lätt.. Vi har käkat det ett tag och det är verkligen både lätt och gott! (:

Lycka till!

2012-05-10 @ 19:29:31
URL: http://mikele.se
Postat av: Camilla

Hejsan, kolla gärna in min blogg. Skriver för det mesta om min blivande flytt ner till Qatar (mellanöstern) som 15 åring, hade varit kul ifall du kollade in bloggen och lämnade en kommentar :) Tack!

2012-05-10 @ 19:39:44
URL: http://blueiqatar.com
Postat av: Eja

LCHF är kalas. När man väl kommit in i det hela och fått lite rutin, så känns kroppen mycket bättre :)

2012-05-14 @ 16:04:50
URL: http://lillskitrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0